14. mai 2011

1 år

Tenk at et år kunne gå så fort, og så sakte samtidig! Sakte fordi jeg har opplevd så mye, hver dag, som jeg aldri har opplevd før. Søvnløse netter som aldri ville ta slutt. Utviklingen til to nye mennesker. Kjærlighet, glede, frustrasjon, tårer, spenning, bekymringer, smil, og latter.
Men samtidig er det jo ikke SÅ lenge siden de var bittesmå babyer ? Men det er jo faktisk leeenge siden jeg var bare meg. 1 år. Et fantastisk år. Jeg er rik.

Selveste dagen gikk ganske stille forbi, planen var å feire til helgen. Men så ble gulljentene syke, og fikk spysyken for 4 gang dette året. Astrid Marie var i fin form helt til vi satt ned ved selskapsbordet.. da begynte hun også å spy. Stakars småjentene. Jeg som hadde lagd egne kaker til dem og alt.. de skulle få smake kake for første gang. Men sånn gikk det ikke da..så hele bursdagsfeiringen ble et rolig familieselskap, og gavene ble spart til de var i form til å åpne dem selv, noe de syns var kjempestas! :-)

Som 1-åringer flest er de over alt.. kan ikke gå helt enda, men går rundt så lenge de har noe å støtte seg til. Klatring derimot er de veldig flinke til! Til min store frustrasjon. Jeg må jo være over alt, hele tiden. Og travlere blir det nok den dagen de slipper seg og går helt alene. Men selv om det er travelt blir man jo så stolt.. se på alt de får til, noe nytt hver dag. Og gleden i øynene deres når de får til det de vil!

Nå er det ikke lenge til vi flytter inn i vårt nye hus, og det skal bli herlig. Et sted som er vårt. Hvor vi skal bo så lenge vi vil. Hvor jeg kan male rommene i alle regnbuens farger om jeg skulle ønske det. Frihet. Trygghet. Vårt hjem.

1 kommentar:

  1. Herlig, herlig, herlig. Det er deilig å være mamma til tvillinger

    SvarSlett